1) TILLÄMPNINGSOMRÅDE

Följande köpvillkor är anpassade för internetförsäljning på www.hjh-office.se och är gällande för privatkunder som är 18 år fyllda och bosatta i Sverige samt för företagskunder. Notera dock att ångerrätten ej gäller för företagskunder. Sidan erbjuds av HJH Office GmbH, som i dessa köpvillkor vidare kan komma kallas för ”hjh-office.se”, ”vi”, ”våra”, ”säljaren”.

Information om HJH Office GmbH:

HJH Office GmbH
Christoph-Selhamer-Str. 2,
DE-82362 Weilheim
Tyskland

Organisationsnummer: HRB 189 373
Momsnummer: VAT DE 275 310 366

Kontaktuppgifter kundtjänst:

Telefon: +49 (0)881 9245 2110
E-mail: service@hjh-office.se

2) INGÅENDE AV AVTAL

Beställning

En beställning görs enkelt och säkert på hjh-office.se och du bekräftar din beställning när du genomfört sista steget i kassan, alltså när du klickat på ”Genomför köp”. Härmed blir du också ansvarig för att betala din beställning. Du mottar ett e-mail med din orderbekräftelse strax efter genomförd beställning med viktig information som ska sparas.

3) PRISER OCH BETALNING

Priser och avgifter

Alla priser är angivna i SEK och inklusive 19% moms då företaget är momsregistrerat i Tyskland. För företagskunder genomförs köp utan moms efter ett registrerat organisationsnummer har skrivits in i kassan. Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma, se avsnitt för betalning och leverans.

Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.

Klarna Fakturabetalning

Med fakturabetalning får du hem dina varor innan du betalar och behöver aldrig ge ut din kortinformation. Vid betalning med faktura är betalningstiden 14 dagar från den dag då varorna skickas från oss. För att kunna betala med faktura kräver vår betalningspartner ditt personnummer för att göra en kreditbedömning samt att din beställning skickas till din folkbokföringsadress.

Här kan du läsa Klarnas villkor till fakturabetalningar.

Det tillkommer ingen fakturaavgift om du väljer att betala med Klarna Faktura. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift och en dröjsmålsränta efter Klarnas regler och standardavgifter. Om betalning efter detta fortfarande inte sker överlämnas ärendet för inkassohantering och extra kostnader kan tillkomma.

Kortbetalning

Hos hjh-office.se kan du betala med betal- och kreditkort utställda i Sverige. Kortbetalningar görs krypterat genom vår betalningspartners PayOne / BS Card Service som är auktoriserade med PCI DSS certifiering. Du debiteras när din beställning genomförs.

Vi tar emot följande kort:

-VISA
-MasterCard

PayPal

Betala snabbare och säkrare genom att använda PayPal. Genom att betala med PayPal kan du antingen använda ditt existerande PayPal-konto eller gå vidare utan att sedan tidigare ha ett konto och betala via ett betal- eller kreditkort. För mer information gå till www.paypal.se.

4) FRAKT OCH LEVERANS

Leverans

Din beställning levereras med DPD och/eller Dascher till din adress. Beställningar gjorda under helger och helgdagar skickas som regel nästkommande vardag.

HJH Office levererar inte till samtliga svenska potsnummer. Nedan hittar du information om vilka postnummer som vi ej levererar till.

Postnummer som vi ej levererar beställningar till:
100 05, 130 25, 130 33, 130 34, 130 36, 130 38, 130 39, 130 42, 130 43, 130 55, 130 56, 370 22, 430 80-430 89, 430 90-430 99, 452 04, 452 05, 471 12, 471 13, 471 14, 471 15
Samtliga postnummer som startar på 475
Samtliga postnummer inom Gotlands Län (62X XX)
742 96, 742 97, 760 17, 760 18, 760 19, 918 03

Leveranstid

Vår normala leveranstid är 3-7 vardagar efter din order har skickats. På varor som inte finns på lager är leveranstiden längre. Det framgår på produktsidan. Vi ska leverera beställningen utan onödiga förseningar dock senast efter 30 dagar efter beställningen är gjord.

Fraktkostnad

För samtliga beställningar är frakten gratis.

Ej mottagen vara

Om leveransen inte överensstämmer med informationen som står på din orderbekräftelse ber vi dig kontakta kundservice på service@hjh-office.se eller per telefon +49 (0)881 9245 2110. Vi kommer att undersöka ärendet så snabbt som möjligt och om det har hänt ett fel så skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet, beroende på vad som avtalas och är möjligt. Eventuell returfrakt och frakten för en ny vara betalas inte av kunden i detta sammanhang.

Leveransförsening

Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom hjh-office.se:s kontroll kan inte hjh-office.se anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.

Transportskada- och risk

hjh-office.se ansvarar för din beställning tills du fysiskt ha mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på service@hjh-office.se eller per telefon +49 (0)881 9245 2110.

Likaså är det du som kund som ansvarar för paketet och produkterna i tillfälle av att du skickar varor i retur. Vi rekommenderar därför att du väljer ett fraktsätt som kan spåras.

5) RETUR OCH REKLAMATION

Ångerrätt

Du har som privatkund alltid 14 dagars ångerrätt från den dag då du mottar dina varor, men hos hjh-office.se erbjuder vi 30 dagars ångerrätt. Ångerrätten ger dig rätt till att undersöka varorna på ett sätt som inte skadar produkten och gör den olämplig för vidare försäljning. Du får undersöka varan i samma utsträckning som anses rimligt att göra i en fysisk butik.

Om du önskar att använda dig av din ångerrätt ska du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du kan välja att använda denna standardblankett vid ångrat köp eller att meddela oss via e-mail. Efter du har meddelat oss att du vill ångra köpet, ska du inom 14 dagar skicka produkten i retur. Du kan också välja att skicka produkten i retur utan att meddela oss innan. Då ska det ske inom 30 dagar efter att du mottog produkten.

Retur

Du ska fylla i en retursedel och bifoga denna när du skickar returen. Du kan antingen använda denna standardblankett vid ångrat köp eller lägga i en kopia av din orderbekräftelse i paketet, så vi kan identifiera vilken order returen avser.

Returfrakten är gratis på hjh-office.se. För att få gratis retur ska du kontakta kundservice på service@hjh-office.se eller per telefon +49 (0)881 9245 2110 för att erhålla en förbetald returfraktsedel.

Om du använder en returfraktsedel som tillhandahållas av hjh-office.se, så ansvarar du för att produkten returneras till hjh-office.se i bra skick, alltså att emballaget som användes vid returfrakten är försvarligt. Övrigt ansvar för fraktrisk (t.ex. borttappat paket) pålägges hjh-office.se. Om du inte använder en returfraktsedel som hjh-office.se tillhandahållit, utan ett annat returfraktalternativ, så ligger det fullständiga ansvaret för att försändelsen når fram till hjh-office.se på dig som kund. Notera att om du inte använder den returfraktsedel som hjh-office.se tillhandahåller efter kontakt till kundservice så är hjh-office.se inte skyldiga att ersätta eventuella returfraktkostnader.

Byte

Vi erbjuder tyvärr inte byte av varor, men då frakt- och returfrakt är gratis kan du kostnadsfritt göra en ny beställning på hjh-office.se om du vill ha en annan produkt.

Returadress:

Best-Dealz-24
Ekernstraße 2
DE-26125 Oldenburg
Tyskland

Värdesminskningsavdrag

Om varorna du returnerar är i försämrat skick som gör de osäljbara kan hjh-office.se göra avdrag eller vägra att återbetala, beroende på skadans omfång, som avgörs i varje enskilt fall.

Återbetalning

Vi kommer att återbetala det belopp du betalt för varorna utan onödig försening efter att vi har mottagit och behandlat din retur, dock senast efter 14 dagar från det att du har meddelat att du vill göra ångerrätten gällande, förutsatt att vi har mottagit produkten eller bevis att produkten har skickats till oss. Återbetalningen sker endast för produkternas värde och den billigaste standardfrakt vi erbjuder. Om du avtalat en speciell fraktlösning så är hjh-office.se inte skyldiga att återbetala summan för frakten vid eventuellt nyttjande av ångerrätten.

Återbetalning sker alltid till samma betalningssätt som användes vid beställning.

6) REKLAMATION

Reklamationsrätt

Som privatkund har du rätt att reklamera en felaktig produkt i 3 år från det datum du mottagit din vara. Reklamationsrätten gäller ursprungsfel, transportskador och för produkter som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och hjh-office.se eller som på annat sätt uppvisar fel.

Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det at du mottog varan, är det ditt ansvar att påvisa att felet var ursprungligt. Vid godkänd reklamation reparerar vi varan till originalskick eller byter ut den mot en ny vara. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och bli återbetald för den summa du betalat för varan.

Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödig försening efter att felet har upptäckts. 2 månader efter felet upptäcks anses alltid som skälig tid för anmälan.

Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig kontakta vår kundservice innan du skickar din produkt i retur till oss. Av kundservice kommer du få vidare instruktioner för hur processen för reklamation ska gå vidare.

Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden

Telefon: +49 (0)881 9245 2110
E-mail: service@hjh-office.se

Du ska som kund naturligtvis inte betala eventuell returfrakt eller frakten för en ny ersättande produkt när det gäller en reklamation som godkänts av hjh-office.se.

Returadress vid reklamationer:

Best-Dealz-24
Ekernstraße 2
DE-26125 Oldenburg
Tyskland

7) PERSONUPPGIFTER OCH SEKRETESS

Vissa personuppgifter och handlingar på www.hjh-office.se kommer lagras och hanteras av hjh-office.se i enighet med personuppgiftslagen. Du kan läsa vår fullständiga personuppgiftspolicy här.

8) ALTERNATIV TVISTLÖSNING

Tvist mellan hjh-office.se och kunder prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas av Allmänna reklamationsnämnden kommer hjh-office.se att följa nämndens beslut. Om du vill upprätta ett ärende kan du kontakta ARN på: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se. Du kan också upprätta ett ärende via EU-kommissionens onlineportal för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

9) FÖRBEHÅLL OCH ÖVRIGT

hjh-office.se tar i förbehåll för att kunna häva avtalet utan att kunna krävas på kompensation, om kunden har handlat i ond tro, på grund av felaktigheter i www.hjh-office.se som kunden känt till eller borde ha insett var felaktigt. Detta inkluderar felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet.

Om det uppgår skillnader i uppgifter mellan www.hjh-office.se och andra publikationer har de uppgifter som uppges här på www.hjh-office.se företräde.

Force Majeure

hjh-office.se har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför hjh-office.se:s kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Detta gäller bl.a. myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.

Immaterialrätt, logotyper och varumärken

Samtliga material som publiceras på www.hjh-office.se, detta inkluderar logotyper, programvara, varumärken, text och bild är skyddat enligt immaterialrätten. Det innebär att inget material får kopieras, användas eller överföras till tredje part utan tillåtelse från innehavaren av rättigheterna. Eventuella överträdelser beivras.

Färgåtergivning på produktbilder

Vi kan inte garantera att färgåtergivningen överensstämmer med produkters fysiska färger, då färgåtergivningen beror på olika skärmars inställningar.